Voorlopig even een kort overzicht van onze vakantie in de VS met de eerste foto´s. Later een uitgebreide website met het hele verhaal en veel meer foto´s.
Van de eerste dag, New Haven, Newport, Mystic en The Breakers, al een verslag met foto's. De rest volg hopelijk binnenkort.

naar:

Annelies van Zwol
overzicht reisverslagen met foto´s

New England

New York

kaartje rondrit

We trokken eerst met een huurauto (een zwarte Chevrolet Impala met een New Hampshire nummerbord: "live free or die") twee weken door New England. De hotels waren van tevoren geboekt (via een reisorganisatie) we overnachtten overal één of twee nachten. Helemaal onderaan het googlemaps kaartje van de rondrit.

De eerste plaats was Mystic (hiervan al een uitgebreider verslag, klik), aan de kust. Hier bekeken we de oude werf, `Mystic Seaport´. Onderweg er naar toe bezochten we nog in New Haven de universiteit van Yale. Door de lange eerste dag was Roos ziek geworden dus we deden het nog wat rustig aan.

De volgende dag gingen we via (1) de vuurtoren van Stonington en (2) de rijke huizen van Newport (zoals The Breakers van de Vanderbilts) naar Falmouth op Cape Cod.

Dezelfde dag nog gingen we naar de oostkust voor een wandeling door een cederbos, een bezoekje aan het strand (waar zeehondens rondzwommen) en de vuurtoren van Nauset en tenslotte een broodje kreeft in een lobster shack (en/of gefrituurde clams of vis).

We bleven nog een nachtje in Cape Cod (het hadden er wat ons betreft wel wat meer kunnen zijn, dan hadden we wat meer van Cape Cod zelf kunnen zien) want de volgende dag zouden we walvissen kijken vanuit Barnstable en dat zou de hele middag duren. We hebben die middag erg veel walvissen gezien, onder andere een moeder met een jong die dolenthousiast kunstjes deed voor het publiek in de boot.

Daarna, onderweg naar Boston, gingen we naar de "Plimoth Plantation" bij Plymouth. Hier wordt de nederzetting van de eerste settlers in 1622 nagespeeld. Niet alleen de omgeving is echt nagebouwd, er zijn ook acteurs die echt bestaande personen naspelen. In het Engels van 1622 beantwoordden ze vragen van de bezoekers.

In het stadje Plymouth zelf is nog de bijbehorende replica van de Mayflower, het schip waamee de Engelsen (Pilgrim Fathers) destijds naar Amerika kwamen. Verder gingen we er nog even naar een oude begraafplaats en een lekker koele broodjeszaak.

Aan het eind van de middag kwamen we aan in Boston. We zouden hier ook twee nachten doorbrengen. De eerste avond gingen we met de "Tee"(de Boston trolley/metro) naar het museum of Fine Arts.

De dag erna liepen we in het centrum van Boston de "Freedom Trail" , maakten we een rondvaart door de haven en bezochten we Little Italy en Beacon Hill.

Salem, naar Cape Ann, vuurtoren Gloucester, hotel bij Rockport (regen)

kust van Maine(vuurtorens),

Bar Harbor, Acadia National Park+kreeftenboot

Naar White Mountains via Sabbaday falls (Eva ziet moose).

Twee nachten Sunset hotel (?) in Sugar Hill,

Canterbury Shaker Village,

wandeling bos (fisher cat/otter).

Littleton, Ben& Jerry's fabriek, Burlington (Skinny Pancake)+Lake Champlain (view Adirondacks),

zeer chique Basin Harbor Club

Door Green Mountains, via Robert Frost trail,

Glenn Moss falls, Route 100,

Calvin Coolidge dorp Plymouth Notch, Vermont Country Store

naar Williamstown.

Via supermarkt, Mohawk Trail naar Old Sturbridge Village (openluchtmuseum ca 1820).

Hartford, 's middags nog huis van Mark Twain (Clemens ..). Volgende ochtend museum: Wadsworth Atheneum (Hudson Riverschool etc)

Dan naar New York......

New York

Na aankomst in Amerika hebben we de namiddag in New York doorgebracht. Vervolgens gingen we touren door New England (2200 mijl) en tot slot sliepen we nog zes nachten in New York. Al met al waren we dus een kleine week in New York.

Eerste middag van New Jersey met de NJ transit in half uur in Manhattan, Penn Station, van daaruit lopen naar 42nd street: Public Library, Grand Central Termina (beide Beaux Arts).

Twee weken later, na inchecken in hotel Holiday Inn Midtown 57th street en terugbrengen auto, eind van de middag naar Brooklyn. kleine wandeling, ijs bij de Brooklyn Ice Cream factory, over de brug naar Manhattan.
Verder Chinatown/Little Italy, daar eten.

Dag 2, zondag, (verhuizen na muis) naar Central Park en (Citypass) Metropolitan Museum. Daar Egyptische dingen, American Wing, dakterras etc.

Bij hotel nog even zwemmen op dak.(Nico en Eva)

Maandag metro naar zuidpunt, boot langs vrijheidsbeeld/EllisIsland.
Wandeling Manhattan (Wall street, Ground Zero, Woolworth building, South street Seaport).

Dinsdag weer via Central Park naar Museum of Natural History, Journey to th stars etc. 's Middags later hotdog, Gran Papaya, parkje via Strawberryfileds terug.

Woensdag eerst heel vroeg bij Empire State Building.

Vervolgens Lower East side tenement museum.

Dan wandeling Soho, Greenwich Village, .. Union streetmarket, Flatironbuilding en terug.

Donderdag Bronx Zoo in de Bronx, Kameel rijden, mono rail, Gorilla's, Madagascar etc.

Tenslotte nog even weer langs het Metropolitan Museum of Art.

Vrijdag 's ochtends Museum of Modern Art (MoMa),

's middags naar hotel en naar huis (7:30 u vliegen, 6u tijdsverschil).

New England en New York 2012 weergeven op een grotere kaart

Naar de andere reisverslagen op foto.anneliesvanzwol.nl