Yogjakarta

Indonesie 2009 - foto's en reisverslag Java en Bali

De eerste dag(=dag 4) wordt Yogjakarta verkend per betjak.
In één becak gaan twee kinderen of één volwassene, dus voor de hele groep hebben we wel een stuk of 15 nodig. 's Ochtends staat de hele rij te wachten voor het hotel.
Het eerste doel is het Kraton, het vroegere paleis van de sultan. We worden er rondgeleid door een oude, nederlands sprekende, gids. We zien alles van de sultan, zijn bureau, zijn fiets, zijn diploma's, zijn vakantiefoto's...

De volgende halte is de vogeltjesmarkt. Vroeger (in 1991) was ik er ook al eens geweest maar toen was het niet zo druk als nu, misschien waren we toen op de verkeerde tijd of plek. Het is natuurlijk sowieso wel zielig, al die beesten (niet alleen vogeltjes, ook slangen, hondjes, uilen, gekko's) in veel te kleine kooitjes.

Na de vogeltjesmarkt gaan we naar het gerestaureerde waterpaleis (foto's boven en links) en daarna hebben we een lunch buffet in een mooi restaurant (foto rechts)
Daarna gaat de rij betjaks (foto boven) naar het deel van de stad waar de zilverfabrieken zijn. Wij kopen er verzilverde gebaksvorkjes en oorknopjes voor Eva.
Tenslotte naar de batikfabriek waar we een leuke batik voor in de (gele) keuken kopen.

's Avonds gingen Nico en Roos en nog een paar volwassenen naar een Ramayanadans in Ubud. Onder een foto van Roos en filmpje van Nico.
De volgende dag gaan we naar de Borobudur en het dorp Candirejo.
De tempels van Prambanan bezoeken we een paar dagen later, op weg naar de volgende bestemming (klik op de namen voor de foto's of ga naar de overzichtskaart).

Klik hier voor het overzicht van de Java/Bali reis of op één van de foto's beneden om naar een ander deel van de reis te gaan.